left DivX Sinema Forum logo_right

Hoşgeldin Misafir ( Giriş | Kayıt Ol )

Sinema Filmleri

> Oda Kuralları

Sağlık odasının amacı üyelerimizin sağlık konusunda merak ettikleri noktaları aydınlatmaktır. Başlık herhangi bir tanı/teşhis/tedavi amacı gütmemektedir. Sorularınıza Cevap verecek olanlar da sizler gibi üye'ler oldukları için sorunuza cevap verilmesi gibi bir şart yoktur, aksi davranışlarda bulunan üyeler forumdan uzaklaştırılacaktır.

Spor yaparken nefes alıp verme nasıl olmalı ?

 
Konuya Cevap EkleYeni Konu Baslat
left > Spor yaparken nefes alıp verme nasıl olmalı ? seperator Ayarlar V right
magicstigvolki
mesaj Aug 12 2012, 01:22:00 AM
İleti #1


Advanced Member
***

Grup: Üyeler
İleti: 951
Katılım: 30-May 07
Üye No.: 62,953



Merhaba,

Yaklaşık 4 aydır (ortalama haftada 5 gün) düzenli spor yapıyorum ilk 2 ay spor salonuna gittim 1 ay P90X yaptım şimdide Insanity 60 Days Workout'a devam ediyorum bu sürede yeme alışkanlığımı çokda değiştirmeden (kızartmamı cipsimi kebabımı yiyerek ki ramazan nedeni ile kilo vermem durdu) 13 kilo verdim şu anda 83 kiloyum.

Sormak istediğim şu spor yaparken nefes alıp verme alışkanlığı nasıl olmalı ? Aslında bu işin doğrusu nedir ?

Öncelikle Burundan nefes alıp ağızdan vermekmi yoksa tam tersimi ya da nefes alış verişinin her ikisinide ağızdan ya da burundan yapmak mı ?

Sonrasında bu işi uzun nefes aralıkları ile yapmak mı yoksa kısa ama sık nefes aralıkları ile yapmak mı daha doğrudur ?
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
ouz
mesaj Aug 12 2012, 02:56:55 AM
İleti #2


a.k.a KaßuS
Group Icon

Grup: Uzman
İleti: 5,524
Katılım: 23-July 08
Üye No.: 63,488



Merhaba,

Burundan nefes almak daha iyidir. Ama daha zordur. Asıl en iyisininin diyaframdan olduğunu söylemişti bir kere hocam ama öğrenip uygulaması zor.

Nefes hızınız kesinlikle kısa kısa olmamalıdır. Bu yanlış bir uygulama. Uzun ve derin şekilde nefes almanız gerekmetedir. Çoğu alet ile, aleti yukarı kaldırdığınızda nefes alıp, indirdiğinizde verebilirsiniz.

Cardio çalışıyorsanız eğer onda da biraz değşiyordu. Tam hatırlamayamadım ama şimdi ya 4e3'dü ya 3e2 şeklinde bir uygulaması vardı. Denersiniz hangisi kolay geliyorsa onu uygularsınız veya hocanıza sorabilirsiniz. Sağ-sol-sağ adım attığınızda nefes alıyor, sol-sağ adım attığınızda nefes veriyorsunuz.

İyi çalışmalar dilerim.
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
hasanveli
mesaj Aug 12 2012, 03:07:55 AM
İleti #3


Enthusiast
**

Grup: Üyeler
İleti: 234
Katılım: 1-March 10
Üye No.: 99,981



http://www.youtube.com/watch?v=BXoTf6VqQaY
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
webdr
mesaj Aug 12 2012, 09:23:53 AM
İleti #4


buruş lee, oğlu var bilender lee
Group Icon

Grup: Kıdemli Üye
İleti: 2,423
Katılım: 15-September 05
Üye No.: 28,583



Diaframı kullanın, spor yaparken, en önemli ve büyüdükçe unutulan yardımcı solunum kaslarının başında gelir. En önemli nokta bence budur.

Vücuda stres uygularken nefesi vermeli, vücut boştayken birazdan gireceği strese direnmek için diaframdan nefes alınmalıdır. Sık sık ve kısa aralıklarla alınan nefes bir süre sonra sizi minimal derecede alkoloza dahi sokabilir, tabi süre uzun olursa. O yüzden yavaş ancak bilinçli solumak.

Türk nüfusunun çoğunda septum deviasyonu bulunuyor, bu tarz insanlara burundan nefes al demek hele ki spor aktivitesinde, kıçından solu demekle aynı gibi, meditasyon gibi aktivitelerde soluk burundan alınıp ağızdan veriliyor, hatta nefes bir süre tutuluyor ancak şahsen hiç bir spor aktivitesinde bu kurala uymadım çünkü benim için vücuda giren oksijen miktarı nereden girdiğinden daha önemli.
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
webdr
mesaj Aug 12 2012, 11:29:30 AM
İleti #5


buruş lee, oğlu var bilender lee
Group Icon

Grup: Kıdemli Üye
İleti: 2,423
Katılım: 15-September 05
Üye No.: 28,583



Mesajı düzenleyemedim ancak ek bilgiler vereyim.

@hasanveli http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7741618 10 atlet üzerinde valsalva ve yavaş nefes vermenin karşılaştırmasını konu alan bir çalışma olmuş. Bu çalışmada yavaş nefes verenlerde de tansiyonun 198/175 olduğu gözlenmiş. Yani atletleri %85-100 arasında zorlayan durumlarda nefesi yavaşta alsan valsalva ile tutsan da tansiyonda ciddi artış mevcut. 2 çalışma daha buldum, valsalva manevrasının tansiyonu ciddi arttırdığına dair, o zaman valsalva nedir bunu iyi anlamak lazım, scooby'nin bahsettiği çalışmada, glottis denen bölgenin kapalı olmasını kastediyor, glottis adem elmanız altında olan ve nefes girerken ve çıkarken açık kalan soluk borusunda bir bölümdür. Burası isteğe bağlı kapanıp açılabilir, eğer nefesi akciğerde tutmak için kapatırsanız ve bu aşamada basınç arttırıcı işler yaparsanız (ağır kaldırma gibi) tansiyonda artış olur. Sadece intratorasik yani göğüs içi değil abdominal yani diyaframa aldığınız nefesi kullanarak arttırdığınız basınç da tansiyonda bu derece yüksek değerlere neden olabiliyormuş, o konuyla ilgili çalışma da burada http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2632751
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
menerio
mesaj Aug 12 2012, 04:09:18 PM
İleti #6


Master
Group Icon

Grup: Kıdemli Üye
İleti: 1,183
Katılım: 28-August 04
Nereden: İzmir - Narlıdere
Üye No.: 7,961



Bisiklet ve koşu sırasında elimden geldiği kadar burundan nefes alıp vermeye çalışıyorum. Hem su kaybımı azaltıyor hemde sürekli ağızdan nefes alıp verdiğimde daha çok su içmem gerekiyor ve o kuruluk hissi konsantrasyonu da olumsuz etkiliyor. Tabi burundan nefes alıp verme hızı yeterli olmayınca mecburen ağza geçiyoruz.

En önemlisi vücut terlemeye ve su kaybetmeye başlamadan önce düzenli bir şekilde sıvı alımına başlamak. Yoksa yolun yarısında enerjinizi kaybedebilirsiniz. Bu arada sadece nefes ile olmuyor, uzun süreli spor yaparken vücudun diğer ihtiyaclarını da karşılamak gerekiyor.

Örnek vermek gerekirse 26km - 1 saat 22 dakika süren ve ortalama hızımın 19km olduğu akşam 7'de başlayan bisiklet turunda Endomondo Sports Tracker 3.25 litre su kaybettiğimi belirtti, ben 2 litre içtim sürerken. Anlatmak istediğim sporda herşey nefes ile sınırlı değil. Spor güzeldir, herkese tavsiye ederim. smile.gif

User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
VIKING
mesaj Aug 26 2012, 09:13:36 PM
İleti #7


Advanced Member
***

Grup: Üyeler
İleti: 577
Katılım: 18-January 05
Nereden: Mersin
Üye No.: 22,265



Ağırlıkla alakalı olarak bir yazı yazmıştım: http://naturelvg.blogspot.com/2011/10/agrl...alp-vermek.html
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
mapel
mesaj Aug 26 2012, 09:53:36 PM
İleti #8


Master
****

Grup: Üyeler
İleti: 1,004
Katılım: 13-April 04
Üye No.: 907



Burundan alacaksın ağızdan vereceksin. P90X yaptıysan bilmen lazım. Tony sürekli tekrarlıyor hatta bazı yerlerde açıklıyor.
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
VIKING
mesaj Sep 2 2012, 01:08:13 PM
İleti #9


Advanced Member
***

Grup: Üyeler
İleti: 577
Katılım: 18-January 05
Nereden: Mersin
Üye No.: 22,265



QUOTE(VIKING @ Aug 26 2012, 10:13:36 PM) *

Ağırlıkla alakalı olarak bir yazı yazmıştım: http://naturelvg.blogspot.com/2011/10/agrl...alp-vermek.html


Buyrun bu da sorunuzun cevabı: http://naturelvg.blogspot.com/2012/09/spor...als-verisi.html
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
DARKBLUE82
mesaj Sep 2 2012, 01:53:16 PM
İleti #10


Member
**

Grup: Üyeler
İleti: 219
Katılım: 11-February 09
Üye No.: 66,826



Bence bu başlığı yapılacak spora göre sınıflandırmak daha doğru olacaktır. Burada yapılacak spora göre ne kadar nefes almamız ve nereden nefes alacağımız farklılık gösterecektir. Yapacağımız spor fitness, bodybuilding vb. sporlar ise nefes burundan alınıp ağızdan verilmelidir. Hareketi yaparken kaslar gevşediğinde (ya da gerildiğinde) burundan nefes alınır ve kaslar kasılırken ağızdan nefes verilir. Burada dikkat edilecek husus nefes alma ve verme işlemini hareketin bütününe yaymak ve nefes verirken 4 te 1 lik bir nefes payını dışarıya vermemektir. Yani kasılma esnasında nefesimizi yavaş yavaş vermeliyiz. Fitness ve bodybuilding gibi salon sporu çalışmalarında hareketler genellikle kısa zaman aralıklarında başlayıp bittiği için aldığımız nefes diğer sporlara göre daha kısa olacaktır. Bu da zaman içerisinde nefes alıp vermede akciğerlerimiz yerine daha çok diyaframımızı kullanmamıza sebep olacaktır. Eğer bu tarz bir sporla uğraşıyorsanız asla nefesinizi tutmayın.

Eğer koşma, bisiklet ve bunun gibi sporlar ile uğraşıyorsak yine burundan nefes alıp ağızdan vermemiz doğru olacaktır. Bu nefes alıp veriş şeklinin az önceki anlattığım nefes şeklinden farkı nefesi alıp verirken hiç bir hareket kesintisine uğramadan yapılması gereğidir. Dolayısı ile nefes tam alınır ve tam olarak verilir. Bundan dolayı bu sporlarda akciğerlerimiz daha aktif rol oynar.

Yaptığımız spor yüzme ise nefes alış verişi yukarıda bahsedilenlerle ciddi farklılıklar arz eder. Yüzme esnasında en sağlıklı nefes alış şekli ağızdan nefes alıp ağız ve burundan beraber nefes vermek ya da sadece burundan nefes vermek şeklinde olmalıdır.
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
SABRE
mesaj Jul 31 2013, 11:09:38 PM
İleti #11


The Light in the Darkness
Group Icon

Grup: Moderator
İleti: 10,988
Katılım: 28-January 10
Nereden: The City of Lost Heaven
Üye No.: 85,303



Güzel güzel yazmışsınız ama bunların pratikte uygulanması zor yahu biggrin.gif Ben mesela koşuyorum bir 2-3 km ondan nefes falan bir şekilde gidiyor istediğim kadar burundan alıp ağızdan vermeye, diyaframı çalıştırmaya çalışayım yemiyor biggrin.gif Gerçi koştuğunuz zaman hissediyorsunuz belli bir mesafeden sonra nefes açılıyor ama bu nefesi en başta açmanın başka bir yolu yok mudur acaba? biggrin.gif
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
Alone but not lonely
mesaj Jul 31 2013, 11:57:50 PM
İleti #12


Tell me! What do you see?
Group Icon

Grup: Etkin Üye
İleti: 2,168
Katılım: 28-April 13
Üye No.: 239,068



SABRE korkarım bu durum kondisyonunuzun pek iyi olmamasından kaynaklanıyor, o yüzden değil nefes kontrolü, oksijen tüpüyle koşmanız bile çözüm olmayabilir. oleyo.gif

Şaka bir yana zaten kondisyonu arttırmak için en başta efektif ve doğru bir şekilde nefes almak gerek. Nefes ritminizi ve diyaframınızı geliştirmek için balon şişirme egzersizi yapabilirsiniz. Onun dışında eğer düzenli kardiyo çalışmaları yaparsanız, zamanla hem nefes kontrolü konusunda daha yetkin hale gelirsiniz hem de artan direnciniz ile birlikte kondisyonunuz da gelişir. Ayrıca açık havada koşmakta yarar var.

Bir de sporun her türü ile ilgileniyormuşsunuz, koşarken daha 2-3 kilometrede tıkanıyorsunuz yahu. tongue.gif oleyo.gif
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
SABRE
mesaj Aug 1 2013, 12:15:49 AM
İleti #13


The Light in the Darkness
Group Icon

Grup: Moderator
İleti: 10,988
Katılım: 28-January 10
Nereden: The City of Lost Heaven
Üye No.: 85,303



2-3 km dedim ama yahu bence o kadar da az bir mesafe değil yani tongue.gif Tabii ben bu mesafeyi arttırmak istiyorum ama kısa vadede pek olmayacak gibi biggrin.gif

Balon olayı olur ama, tuttum bu fikri biggrin.gif Açık havada koşuyorum zaten ya günün erken saatlerinde, özellikle kış ayında insanların manyak mı bu bakışları altında zorda olsa, açık havadan vazgeçmiyorum biggrin.gif

Sporun her türü ile ilgileniyorum ama F1 ve Tenis konusunda ilerlemek yerine koşmayı tercih ettim, bilmiyorum belki de yanlış yaptım oleyo.gif Teşekkür ettim öneriler için flowers.gif
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
Alone but not lonely
mesaj Aug 1 2013, 12:47:51 AM
İleti #14


Tell me! What do you see?
Group Icon

Grup: Etkin Üye
İleti: 2,168
Katılım: 28-April 13
Üye No.: 239,068



Her antrenmanda mesafeyi ve/veya hızınızı ufak kademeler ile arttırmak motivasyonunuzu diri tutmanızı ve daha çabuk sonuç almanızı sağlayabilir. Ki zaten kışın bile dışarı çıkıp koştuğunuza göre gerekli hevese de sahipsiniz. Sonrasında tek gereken webdr'nin açtığı Kendini Rocky gibi hissetmeni sağlayan şarkılar başlığına uğramak.

Sabahları güneş henüz doğarken, karmaşadan, gürültüden uzak bir şehirde koşmak üstünde kıyafetlerin varken yapabileceğin en eğlenceli şeylerden birisi olsa gerek. good.gif
User is offlineProfiline GitÖM
Go to the top of the page
+Quote Post
Konuya Cevap EkleYeni Konu Baslat
1 kullanıcı bu başlığı okuyor (1 Misafir ve 0 Gizli Kullanıcı)
0 Üye:

 



rss Basit Görünüm Şuan: 23rd July 2014 - 01:36:31 AM